dimarts, 29 de novembre de 2011

Linkat: l’alternativa a Windows

Com va he explicat en la meva anterior entrada, l’escola CEIP Barrufet comptava amb el sistema operatiu de Linkat en lloc de windows en els seus ordinadors. Ara intentaré explicar una mica millor com funciona aquest programa.

Per començar, ja ens podem descarregar la versió 4.0 de forma gratuïta a la pàgina web oficial, cal a dir que es tracta d’un fitxer força gran (2,5 GB aproximadament). Un cop instal·lat el configurem per a que s’inicia a l’arrencar l’ordinador.

Linkat és un sistema operatiu que és divulgat per el departament d’educació de la generalitat i que té com a principal destinatari les escoles, tot i que també poden resultar útils i pràctics per a la resta de ciutadans. El seu funcionament és molt bàsic i intuïtiu, no es diferencia massa del windows. La pantalla principal es mostra com un escriptori on les icones surten automàticament a mesura que anem connectant memòries USB o introduint CDs.

Recomano que si teniu l’oportunitat de provar-lo no ho dubteu ja que a partir de l’experiència pròpia entendreu millor el seu funcionament. Abans d’acabar exposaré les avantatges i desavantatges que considero que cal tenir present.

Avantatges:

  • És gratuït, es pot descarregar des de la pròpia web oficial.
  • S’actualitza de forma regular i surten moltes eines que ajuden al seu funcionament.
  • Els manuals itutorials són senzills i clars i no suposa una dificultat saber fer-lo funcionar.

Desavantatges:

  • No és compatible amb la totalitat dels programes que podem utilitzar amb el sistema windows.
  • Podem trobar limitacions, les seves possibilitats no són tantes com amb d’altres sistemes.
  • Si l’utilitzem a l’escola pot causar confusió als alumnes ja que generalment a casa aprenen a utilitzar el windows.

2 comentaris:

  1. Hola,

    El tercer punt que esmenteu com a desavantatge: "Si l’utilitzem a l’escola pot causar confusió als alumnes ja que generalment a casa aprenen a utilitzar el windows" no el veig massa encertat. Primer perquè els alumnes no tenen massa problemes a l'hora de fer-lo servir. El profesorat és qui posa més problemes a l'hora de fer-lo servir.

    Es bo que l'alumne vegi un altre entorn ja que així adquireix l'hàbit d'adaptar-se al sistema operatiu. Cal pensar que a casa els alumnes utilitzen videoconsoles, tablets, etc per la qual cosa el grau d'adaptació a nous entorns és molt elevat.

    ResponElimina
  2. Dr. Joan de Gracia, estic molt d'acord amb tu en que els nens tenen molta facilitat en adaptar-se a qualsevol sistema operatiu o a qualsevol mecanisme nou. Tot i això continuo en la seva posició com a desavantatge ja que crec que seria molt millor per els alumnes que el sistema utilitzat a les escoles coincidís amb el que utilitzen a casa de forma regular i poder traslladar els coneixements amb més facilitat.

    En qualsevol cas reconec com a cert que els alumnes s'adapten força bé i que és bo crear aquest hàbit d'adaptació, tot i que també convé tenir algun com a referència. Finalment dir que coincideixo amb tu quan afirmes que són els mestres que limiten més els recursos que no pas els alumnes.

    ResponElimina